Zvukařská škola

Jiří Kadaňka 2009-2010

Kategorie: Zavěrečné práce Zveřejněno středa 22. únor 2017 10:50 Napsal jindra

Ve středu 14.4.2010 jsem se s ostatními zúčastnil příprav scény pro udělování cen ANDĚL 2010 v Malé sportovní hale v Praze 7 Holešovicích.

Seznámil jsem se s hlavním zvukařem Craigem - celkem fajn člověk, ale dost těžko se z něho vytáhne ucelená informace a není to jen částečnou jazykovou bariérou – každý nejsme na vše ty nejlepší, bohužel u FOH pultu nebylo moc místa a jelikož sám mám rád prostor pro pro práci. Nerad překážím a tak byl jsem tam pouze při instalaci, kablovačce, a prvním spuštění, což bylo zrovna poučné, bo i mistři zvuku chybují – připravený propojovací kabel systému L´Acoustic, od výhybek k zesilovačům byl „minulé verze“ a tak šli středy do basů a basy do středů, čili se musel vyměnit. Příjemně mě překvapilo, že na všech pozicích byly mě nejpříjemnější (minimálně z hlediska ovládání) pulty DIGIDESIGN VENUE a to na monitorech SC 48 a Profile na FOH. Seznámili jsme se i s monitorovým zvukařem Radkem (pult u levé scény), kde jsme letmo probrali celý pult, pak jsme společně zavěsili sadu pasivních boxů systému line array L´Acoustics V DOSC, nastavovali jsme úhly a viděli, jak se upevňují na konstrukci. 

Po té nám dal Radek úkol ozvučit prostor za pódiem aktivními full rangemi. Natáhli jsme kabely se signálem v sérii a sítové napájení, celkem bez problémů, jen stojany byly jaxi již na konci „života“ a tak přišla na řadu i GAFA páska a improvizace – jak jsem pochopil běžně provází i takto velké akce za mnoho milionů.

Tím, že jsem Radkovi „koukal na ruce“ jak při zkouškách, tak potom už sám v sobotu při živém přímém TV přenosu, myslím, že mám poměrně jasnou představu o práci monitorového zvukaře i o různých trablech jež musí řešit při akci (jeden „in ear“ chytal signál z nedaleké GOJA pyramidy, kde ve stejnou dobu začínal muzikál Děti ráje s mnoha bezdráty, nakonec se podařilo se přeladit na volnou frekvenci). Muzikant z NIGHTWORKS vypadal s MIDI klávesy, jak na playbacku, prostě zrovna při přenosu nehrály. Je prostě třeba přežít a tvářit se jako, by nic.
Co se týká přístupu zvukařů – myslím, že Radek, ač na monitoru, nám dal mnohem více i měl snahu o prověrku znalostí – celkem jsme snad ostudu neudělali. O Craigovi jsem se zmínil výše - je v pohodě.
Zda bych chtěl v T servisu pracovat? Musím říci, že ano, ale jen pokud:
- neměl bych ženu a dvě děti a bylo by mi kolem 20 let
- odpovídající zázemí (úspěšný zvukař v přízni, kontakty nutné pro rozvoj)
- plat nad 25.000,-
Obor je to zajímavý, je třeba myslet i na další věci.

Zobrazeno: 883